توضیحات
مدیریت خط تولید بدون کارخانه
مدیر تولید وظیفه بررسی و تحلیل عملکرد خط تولید و شناسایی نقاط ضعف و قوت آن را به عهده دارد. در واقع مدیریت تولید، فرآیند مدیریتی است که در آن مدیران تلاش می کنند برای بهینه سازی و کنترل فعالیت های مربوط به تولید کالاها و خدمات در یک سازمان، محصول یا خدمات را با کیفیت بالا و هزینه کمتری تولید کنند. برای دستیابی به این هدف، مدیران تولید باید با استفاده از دانش فنی، مهارت های مدیریتی و فرآیندهای بهینه شده، فرآیند تولید را مدیریت کنند.
چرا باید در این دوره شرکت کنید
اکثر تولید کنندگان به این دلیل تولید شده اند که بلد هستند محصولی را تولید کنند ولی بلد نیستند تولید آن را مدیریت کنند. به همین دلیل هم همیشه درگیر مشکلات تولید باشند. نمی توانند کیفیت محصول را ثابت نگه دارند. نمی توانند کارکنان تولید را درست مدیریت کند. نمی توانند دچار کم بود مواد اولیه نشوند. نمی توانند جلوی هدر رفت ها را بگیریند و بسیاری نتوانستن های دیگر
شرکت در این دوره شما را قادر می سازد که تولید را چنان مدیریت کنید که به قولی مثل ساعت کار کند. همیشه محصول داشته باشید. قیمتهای تان رقابتی و در عین حل سود آور باشد. و مشکلات به حداقل میزان خود برسد. شما مهارتهای لازم برای مدیریت تولید بدون کارخانه را می آموزید. و در جهت بهبود فرآیندهای تولید قدم بر میدارید. افزایش کیفیت محصولات، افزایش بهرهوری و کاهش هزینه های تولید از جمله دستاوردهای شما پس از اتمام دوره خواهد بود.
برنامه درسی دوره
دوره آموزشی “مدیریت تولید” برای افزایش دانش و مهارت های مورد نیاز یک مدیر تولید طراحی شده است. در این دوره علاوه بر توضیح کامل وظایف یک مدیر تولید و ضمنا در خصوص مدرن ترین روشهای مدیریت تولید که مناسب تولید بدون کارخانه است صحبت خواهیم کرد. با یادگیری و اعمال این روش ها، فرآیند های تولید شما منعطف تر، سرعت تولید بیشتر، هزیه ها کمتر، و کیفیت محصولات افزایش پیدا می کند.
نحوه ثبت نام در دوره آموزشی
این دوره آموزشی در واقع بخش پنجم از “دوره جامع تولید بدون کارخانه” است. بنابر این پیشنهاد ما این است که قبل از شرکت در دوره آموزشی “مدیریت تولید” دوره های قبلی را به ترتیب شرکت کنید. چون برخی مطالبی که در این دوره آموزش خواهید دید مربوط به دوره های قبلی ست.
برای تهیه این دوره می توانید از طریق دکمه ثبت نام اقدام کنید.
جهت دسترسی به دوره های قبلی می توانید از لینک های زیر استفاده کنید:
بخش اول: مفاهیم اولیه تولید بدون کارخانه (رایگان)
بخش دوم : طراحی و توسعه محصول
بخش سوم : تیم سازی
بخش چهارم : رشد سریع
بخش پنجم : مدیریت تولید (ثبت نام)
نقش مدیریت تولید در خط تولید بدون کارخانه
در تولید بدون کارخانه که ساخت محصول برونسپاری می شود و محصول در جایی خارج از مجموعه تولید کننده ساخته می شود، مدیر تولید نقش بسیار حساس تری دارد. و کوچکترین غفلت از وظایف ممکن است عواقب جبران ناپذیری در پی داشته باشد.
هدف اصلی مدیریت تولید، بهبود کارایی فرایند تولید و افزایش سودآوری است. با تمرکز بر بهینه سازی مراحل تولید و ایجاد روش هایی برای کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت محصول، مدیران تولید به کاهش هزینه های تولید و افزایش سودآوری می توانند کمک کنند.
تفاوت مدیریت تولید سنتی و مدیریت خط تولید بدون کارخانه
مدیریت تولید سنتی به شیوه ای انجام می شود که در آن کارخانه به عنوان مرکز تولید و تمرکز بخشی از فرآیند تولید در نظر گرفته میشود. در این روش، مواد اولیه به کارخانه منتقل میشوند و پس از تولید محصولات، این محصولات از کارخانه خارج میشوند.
اما در مدیریت تولید بدون کارخانه، محصولات بدون استفاده از کارخانه تولید میشوند و از مواد اولیه در محل یا نزدیک به محل مصرف تولید میشوند. این روش به دلیل عدم وجود نیاز به تأسیس کارخانه، هزینههای تولید را کاهش میدهد و از محیط زیست به شکل بهتری مراقبت میکند.
به عنوان مثال، در مدیریت تولید بدون کارخانه، میتوان از تولید خانگی، تولید کمیتهای یا تولید در محلهای کوچک با استفاده از فناوریهای نوین استفاده کرد. در این روش، هزینههای تأسیس و بهرهبرداری از کارخانهها کاهش مییابد و باعث ایجاد اشتغال برای افراد در محل زندگی آنها میشود.
در کل، مدیریت تولید بدون کارخانه در نتیجه کاهش هزینهها و بهرهوری بالاتری نسبت به مدیریت تولید سنتی دارد. اما باید توجه داشت که در هر صورت، انتخاب شیوه مدیریت تولید باید با توجه به ویژگیهای محصول، نیازهای بازار و وضعیت مالی و اقتصادی شرکت انجام شود.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.